Friday, March 4, 2011

Ya ALLAH, ya tuhanku...

Ya ALLAH...,
Tika hati ini menangis...
Hanya kau sahaja yang tahu...
Betapa merana hati ini...

Ya ALLAH...
Tika mereka meninggalkan aku sendirian...
Terkapai-kapai dan...
Tika dunia tiada simpati...
Kau tetap mendengar rintihanku...
Kepadamu tempatku menagih kasih...
Dapatku rasakan ketenangan tatkala mendekatimu...
Syahdu menemani menghilang rasa sunyi di hati....

Ya ALLAH...
Tika aku dalam kepayahan...
Keseorangan dihimpit beban derita...
Kau beri aku kesabaran...
Juga pengalaman mengajar erti kematangan...
Lantas kau membuka pintu hatiku untuk memberi kemaafan...
Kepada mereka yang pernah melukakanku...
Kepada mereka yang terusan melukakanku...
Juga kepada mereka yang tersedar kerana melukakanku...

Ya ALLAH...
Ketika aku buntu keliru pada masa depanku..
Kau memberikan aku kekuatan juga NUR-Hidayahmu....
Untuk menerangi hatiku...
Kau jua memberi peluang kedua untuk aku menebus usia yang sia-sia...,
Memperbaiki kelemahan diri...,
Mempelajari pengalaman dari kesilapan...
Menimbus kekecewaan jua dendam...

Moga tiada lagi...
Aku sesat dan berputus asa dalam menjalani perjalanan hidup ini...
Dan kini aku bangkit akhirnya....,
Melupakan episod semalam yang mengguris jiwa..
Lalu menyambut lembaran baru..

Ya ALLAH yang maha pengasih..
Rahmatmu tidak terkira nilainya....
Syukur dipanjatkan ke langit...
Sungguh aku berdosa padamu...
Kerana aku seringkali lalai...
Semoga penyesalanku kau terima...

No comments:

Post a Comment